Nyligen publicerade Expressen en artikel med rubriken Tonårsflicka hittad mördad. Det gick inte att bekräfta - och rubriken ändrades till Tonårsflicka hittad död.
Expressens chefredaktör Thomas Mattsson säger till Second Opinion att tidningen inte får någon kritik för sina rubriker, och vill hellre diskutera andra frågor.
– Det finns 100 viktigare frågor i mediedebatten än rubriksättning i tidningarna, säger han.
Pingat på intressant.se. Andra bloggare om second opinion, mediekritik, expressen, rubrik, Thomas Mattsson, mediedebatt, direktsändning
Redaktionen (grön) Oberoende redaktion med självständig bevakning.
Privatpersoner (blå) Alla är välkomna med egna inlägg.
Företag/Organisationer (röd) Betalar avgift. Kan uppdra åt uppdragsreportrar att skriva.
Läs mer
Twitter @SecOpin
1 kommentar:
Ja tidningarna skriver allt för att sälja, det är skandalöst. Men ibland får de till Dumma överskrifter till sina artiklar, vilket man ej kan låta blia att kommentera.
Skicka en kommentar